Menneet

Taidetta ja keskustelua: Women, Life, Freedom. Kielletty taide

lauantaina 4.2. kello 14.00–16.30

Taidetta ja keskustelua museolla lauantaina 4.2. kello 14.00–16.30.

Women, Life, Freedom. Kielletty taide

Miksi taide kielletään diktatuureissa ja miksi taidetta pidetään vaarallisena? Mistä taiteilijoita syytetään Iranissa ja miksi heitä vangitaan?

Keskustelemassa Suomen Rauhanliiton toiminnanjohtaja Laura Lodenius, aktivisti Gashaw Bibani, aktivisti Bahar Mozaffari ja näyttelijä Riku Nieminen. Paneelin juontajana toimittaja Zuzan Rasulzade.

Tilaisuuden aloittaa puheenvuorollaan kirjailija ja kouluttaja Aziz Sheikhani ja aktivisti Rojin Birzoi.

Tapahtumassa on esillä taiteilija Maryam Samianin maalauksia. Tanssi-, runo-, ja musiikkiteoksia esittävät Safa SolatiMeri-Sofia LakosLaily WafaKatri Sola ja Aram Jalal.

Tapahtuma on maksuton.

Tapahtuman on tuottanut Rasoul Khorram yhdessä Helinä Rautavaaran museon kanssa.

Lämpimästi tervetuloa!

Kuva: Lukman Ahmad, Kurdish American Artist. ”Emotional rhythm on the battle field”.

Katso muita tapahtumia

Kerran kuussa maanantaisin

Museon senioritreffit

Maksuttomat senioritreffit kokoontuvat kerran kuussa maanantaisin kello 11. Tule mukaan!

Lauantaina 18.5. kello 14

Korataituri Cheick Cissokho museolla

Lämpimästi tervetuloa nauttimaan kora-musiikista kansainvälisen museopäivän kunniaksi.