Menneet

Diwali, valon juhla

Perjantai 21.10. klo 12–15

Kuva: Maria Albekoğlu

Askartelemme museon työpajassa silkkipaperista kukkaköynnöksiä, jollaisia käytetään Intiassa juhlakoristeluun.

Intiassa vietetään nyt syyslomaviikolla valon juhlaa, diwalia (myös divali, deepavali). Viiden päivän mittaisen juhlan pääosassa ovat pimeyttä valaisevat tuikut ja ilotulitukset ja tietenkin yhdessäolo perheen ja ystävien kanssa.

Diwali on hindulaisen juhlavuoden suurimpia juhlia ja kansallinen vapaapäivä, jota vietetään Intian lisäksi muun muassa Nepalissa, Indonesiassa, Singaporessa, Malesiassa ja Fidjillä.

Askartelupaja sopii kouluikäisille syysloman viettäjille, mutta myös aikuiset ja pienemmät lapset ovat tervetulleita mukaan. Askartelijoille on tarjolla intialaista chai-maitoteetä.

Katso muita tapahtumia

Kerran kuussa maanantaisin

Museon senioritreffit

Maksuttomat senioritreffit kokoontuvat kerran kuussa maanantaisin kello 11. Tule mukaan!

Lauantaina 18.5. kello 14

Korataituri Cheick Cissokho museolla

Lämpimästi tervetuloa nauttimaan kora-musiikista kansainvälisen museopäivän kunniaksi.